مهارت عمومی برنامه نویسی
برنامه نویسی کامپیوتر چیست؟
برنامه نویسی کامپیوتر مجموعه ای از
دستورالعمل ها است که مهارت عمومی برنامه نویسی به توسعه دهنده کمک می کند تا
وظایف خاصی را انجام دهد که خروجی مورد نظر را برای ورودی های معتبر برمی گرداند.
در زیر یک عبارت ریاضی ارائه شده است.
Z = X + Y، که در آن X، Y
و Z متغیرهای یک زبان برنامه نویسی هستند.
اگر X = 550 و
Y = 450 باشد، مقدار X و
Y مقادیر ورودی مهارت عمومی برنامه نویسی هستند که به آنها Literal گفته می شود.
ما از کامپیوتر می خواهیم که مقدار X+Y را محاسبه کند که نتیجه آن Z، یعنی خروجی مورد انتظار
است.
بیان ریاضی
کامپیوترها چگونه کار می کنند؟
کامپیوتر ماشینی است که اطلاعات را پردازش
می کند و این مهارت عمومی برنامه نویسی اطلاعات می تواند هر داده ای باشد که توسط کاربر از طریق دستگاه هایی
مانند صفحه کلید، ماوس، اسکنر، دوربین دیجیتال، جوی استیک و میکروفون ارائه می
شود. این دستگاه ها Input Devices و
اطلاعات ارائه شده ورودی نامیده می شوند.
کامپیوتر برای ذخیره این اطلاعات به فضای
ذخیره سازی نیاز دارد و حافظه نامیده می شود.
حافظه یا حافظه کامپیوتر دو نوع است.
حافظه اصلی یا RAM (حافظه دسترسی تصادفی): این آموزش برنامه نویسی کودکان و نوجوانان حافظه داخلی است که در رایانه ها استفاده می شود و روی مادربرد قرار
دارد.
RAM را می توان به مهارت عمومی برنامه نویسی سرعت به هر ترتیب یا به صورت تصادفی به آن دسترسی پیدا کرد یا تغییر
داد. اطلاعات ذخیره شده در RAM با خاموش شدن کامپیوتر
از بین می رود.
حافظه ثانویه یا ROM (حافظه فقط خواندنی): اطلاعات (داده) ذخیره شده در رام فقط خواندنی است
و به طور دائم ذخیره می شود. دستورالعمل ذخیره شده رام برای راه اندازی کامپیوتر
مورد نیاز است.
پردازش: عملیات انجام شده بر روی این
اطلاعات (داده های ورودی) را پردازش می گویند. پردازش ورودی در واحد پردازش مرکزی
انجام می شود که به عنوان CPU شناخته می شود.
دستگاه های خروجی: این ها دستگاه های سخت
افزاری کامپیوتری هستند که به تبدیل اطلاعات به شکل قابل خواندن توسط انسان کمک می
کنند. برخی از دستگاه های خروجی شامل واحدهای نمایش بصری (VDU) مهارت عمومی برنامه نویسی مانند
مانیتور، چاپگر، دستگاه های خروجی گرافیک، پلاتر، بلندگو و غیره هستند.
یک توسعه دهنده می تواند مشکل را تجزیه و
تحلیل کند و مراحل ساده ای برای دستیابی به راه حلی برای این مشکل ارائه دهد که
برای آن از یک الگوریتم برنامه نویسی استفاده می کند. این را می توان با دستور مهارت عمومی برنامه نویسی غذا برای یک ماده غذایی مقایسه
کرد که در آن مواد اولیه ورودی هستند و لذیذ تمام شده خروجی مورد نیاز مشتری است.
دستور - ورودی/خروجی
دستور العمل حاوی مواد (ورودی ها) و
دستورالعمل ها (مراحل) برای تهیه یک ماده غذایی است.
[منبع تصویر]
در محیط توسعه، محصولات، نرم افزارها و راه
حل ها را می توان به عنوان سناریو، موارد استفاده و نمودارهای جریان داده طراحی
کرد.
نمودار جریان ساده
نمودار جریان ساده که مراحل و جریان راه حل
را توصیف می کند.
[منبع تصویر]
بر اساس نیازهای مشتری، راه حل مورد نیاز می
تواند دسکتاپ، وب مهارت عمومی برنامه نویسی یا مبتنی بر موبایل باشد.
مفاهیم اولیه برنامه نویسی
توسعه دهندگان برای مهارت در برنامه نویسی
کامپیوتر باید دانش اساسی در مورد مفاهیم زیر داشته باشند:
1) الگوریتم: مجموعه ای از مراحل یا دستورات دستوری است که برای انجام
وظایف خاص باید دنبال شود. یک توسعه دهنده می تواند الگوریتم خود را برای رسیدن به
خروجی مورد نظر طراحی کند. به عنوان مثال، دستور پخت یک دسر. این الگوریتم مراحلی
را که باید برای تکمیل یک کار خاص دنبال شود، توصیف می کند، اما نحوه دستیابی به هیچ
یک از مراحل را بیان نمی کند.
#2) کد منبع: کد منبع متن واقعی است که برای ساخت برنامه با استفاده از
زبان انتخابی استفاده می شود.
به عنوان مثال، داشتن متد اصلی در جاوا
الزامی است و متن استفاده شده مطابق شکل زیر است.
1
2
3
public static
void main (String arg[]) {
//مراحلی که باید انجام شود
}
3) کامپایلر: کامپایلر یک برنامه نرم افزاری است که به تبدیل کد منبع به
کد دودویی یا کد بایت کمک می کند که به آن زبان ماشین نیز می گویند، که برای رایانه
به راحتی قابل درک است و می تواند با استفاده از یک مفسر برای اجرای برنامه بیشتر
اجرا شود.
.
شماره 4) نوع داده: داده های مورد استفاده
در برنامه ها می تواند ا مهارت عمومی برنامه نویسی ز نوع متفاوتی باشد، می تواند یک عدد کامل (اعداد صحیح)، ممیز شناور
(اعداد اعشاری)، کاراکترها یا اشیاء باشد. به عنوان مثال، دو ارز = 45.86، که در
آن
double یک نوع داده است که
برای ذخیره اعداد با اعشار استفاده می شود.
#5) متغیر: متغیر یک نگهدارنده فاصله برای مقدار ذخیره شده در حافظه است و
از این مقدار می توان در برنامه استفاده کرد. به عنوان مثال، int age = 25، که در آن سن یک متغیر است.
#6) شرایط: دانش نحوه استفاده از یک شرط خاص، به General programming
skills گونه ای که مجموعه ای از کدها باید فقط در صورتی
اجرا شوند که یک شرط خاص درست باشد. در صورت وجود یک شرط نادرست، برنامه باید خارج
شود و نباید کد را بیشتر ادامه دهد.
شماره 7) آرایه: آرایه است
Comments
Post a Comment