هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان زیر 16 سال
به طور فعال برنامه
درسی هوش مصنوعی هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان را طراحی و اجرا کنید که می تواند به جوانان غیربرنامه نویس کمک کند
تا از طریق محتوا و رویکرد یادگیری متناسب با سن، سواد هوش مصنوعی را کسب کنند.
برای پرداختن به این شکاف دانش و آن چالشهای اساسی در آموزش هوش مصنوعی، این مقاله
از بررسی ادبیات اکتشافی برای ایجاد فهرستی از ملاحظات کلیدی و اطلاعرسانی بیشتر
به طراحی و اجرای برنامه درسی در ECE استفاده میکند. این
ملاحظات کلیدی با سه سؤال اساسی در مورد توسعه برنامه درسی برای کودکان هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان خردسال 3 تا 8 سال -
چرا، چه چیزی و چگونه ساختار یافته است (Bredekamp, 2020):
1.
چرا آموزش هوش مصنوعی
برای کودکان خردسال مورد نیاز است؟
2.
چه چیزی برای یادگیری
در آموزش هوش مصنوعی در سال های اولیه مناسب است؟ زیرمجموعه ایده ها و مفاهیم کلیدی
هوش مصنوعی (یا "سواد هوش مصنوعی") که می تواند توسط کودکان یاد شود چیست؟
3.
کودکان خردسال چگونه
باید هوش مصنوعی را یاد بگیرند؟ هوش
مصنوعی به زبان ساده برای کودکان به عبارت دیگر، رویکردهای
آموزشی مناسب کدامند؟
2.
چرا یادگیری هوش مصنوعی در سال های اولیه:
عدالت دیجیتال برای همه
ایده ادغام هوش مصنوعی
در
ECE بدون نقد نیست، اگرچه
هوش مصنوعی در اطراف ما وجود دارد. برای فراتر رفتن از بحث در مورد اینکه آیا
کودکان خردسال باید در مورد هوش مصنوعی بیاموزند یا خیر، مجموعه گسترده ای از ادبیات
به صراحت حداقل سه دلیل قوی برای یادگیری هوش مصنوعی در سال های اولیه نشان داده
است.
اول از همه، دانستن و
درک کارکردهای اساسی هوش مصنوعی و استفاده از برنامه های کاربردی هوش مصنوعی بخشی
ارگانیک از سواد دیجیتال برای همه شهروندان در جامعه ای باهوش فزاینده است (Ng et al., 2021).
در مقابل زمینه دموکراتیک کردن هوش مصنوعی
برای آموزش (دروگا و همکاران، 2019)، توسعه فعالیتهای یادگیری که میتواند درک
کودکان خردسال از هوش مصنوعی را با استفاده از ابزارهای مناسب سن (مانند روباتها هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و برنامههای کاربردی با رابط هوش مصنوعی) فراهم
کند، حیاتی است. معرفی مدل های یادگیری ماشینی به کودکان یادگیری ماشینی که کامپیوترها
را قادر میسازد تا الگوها را تشخیص دهند و بدون برنامهریزی مستقیم تصمیم بگیرند
(لین، 2021)، یک نوع اصلی از هوش مصنوعی است که به دلیل قدرت آن در شکلدهی به
جامعه انسانی، باید روی آن تمرکز کرد. با توجه به این واقعیت که ما در حال پذیرفتن
عصر مبتنی بر هوش مصنوعی هستیم، باید اطمینان حاصل کنیم که همه کودکان و خانوادههایشان،
بهویژه آنهایی که دارای پیشینههای کمتر هستند، به آموزش سواد دیجیتال و همچنین
استفاده از هوش
مصنوعی به زبان ساده برای کودکان فناوریهای دیجیتال از
جمله فناوریهای هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. . تحقیقات قبلی شکاف دیجیتالی بیشتری
را ثبت کرده است (داگرتی و همکاران، 2014؛ قاضی و همکاران، 2006)، که تأثیر منفی
بر حوزه فناوری هوش مصنوعی دارد. کودکانی که دارای زمینههای کمتر هستند، ممکن
است فرصت کافی برای ایجاد یک درک قوی و اساسی از هوش مصنوعی نداشته باشند. داروگا
و همکاران (2019) بررسی کرد که چگونه کودکان خردسال ادراک و انتظارات هوش مصنوعی
خود را گزارش کردند و دریافتند که کودکانی که دارای موقعیت اجتماعی-اقتصادی پایین (SES) هستند، به دلیل عدم تجربه آنها در تعامل با این فناوری ها، در پیشبرد
استفاده از دستگاه های مجهز به هوش مصنوعی مشکل خواهند بود. شکاف دیجیتالی به حوزه
هوش مصنوعی منتقل شده است و در نتیجه نیاز فوری به ارتقای هوش مصنوعی برای همه
کودکان در کلاسهای درس و دستیابی به عدالت دیجیتال و اهداف توسعه پایدار در ECE است.
دوم، کودکان باید برای
درک، استفاده و ارزیابی هوش مصنوعی هوش
مصنوعی به زبان ساده برای کودکان با راهنمایی هدفمند
توانمند شوند، که به نوبه خود باعث ارتقای یادگیری بین رشته ای آنها می شود. در غیر
این صورت، آنها نمی توانند سواد هوش مصنوعی را از طریق کاوش بی هدف خود یا تعامل آموزش برنامه نویسی
نوجوانان رایگان با فناوری ها یا اسباب بازی های مجهز به
هوش مصنوعی کسب کنند. به عبارت دیگر، آنها قادر به درک نحوه عملکرد دستگاه های
مجهز به هوش مصنوعی بدون راهنمایی موثر نیستند (ویلیامز، پارک، و بریزیل، 2019).
تحقیقات قبلی نشان میدهد که اگرچه کودکان با هوش مصنوعی در اشکال دستگاههای هوشمند
مانند آیفون و رباتهای اجتماعی که به طور گسترده در محیطها و مناسبتهای مختلف
استفاده میشوند، مواجه میشوند، اما احتمالاً فاقد ابزاری برای بررسی این اشیاء
محاسباتی از طریق تعامل و اکتشاف خودآغاز هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان هستند (Druga et. al., 2017, 2018). در مقابل، شواهد قبلی نشان میدهد که یادگیری در مورد هوش مصنوعی میتواند
خلاقیت و مهارتهای تحقیق مشارکتی کودکان را بهبود بخشد (Kewalramani et al., 2021)، تفکر محاسباتی (Vartiainen و همکاران، 2020)، و مهارتهای زبانی و
رفتارهای انطباقی
(Prentzas، 2013). این به این دلیل است که افزایش مواجهه و درک کودکان از هوش مصنوعی
باعث میشود استدلال آنها در مورد فناوریهای دیجیتال ظریفتر باشد (دروگا و
همکاران، 2017؛ سورسون و کارلسون، 2010).
سوم، کودکان این
توانایی را دارند که کارکردهای اساسی هوش مصنوعی را درک کنند، به ویژه زمانی که
فرصت های یادگیری متناسب با سن و مرتبط با تجربه قبلی آنها فراهم شود. به نظر می
رسد این نگرانی وجود دارد که کودکان خردسال نتوانند به درک معناداری از فناوری های
هوش مصنوعی دست یابند. به جای هوش
مصنوعی به زبان ساده برای کودکان عدم اعتماد به توانایی
کودکان در یادگیری با و در مورد فن آوری های هوش مصنوعی، ما باید کودکان را به
داربست ببندیم تا "آژانسی را برای پرسیدن سوالات، پرس و جو و دستکاری ایمن و
مناسب اسباب بازی های هوش مصنوعی، در تعاملات بازی با همسالان خود توسعه دهیم" (Kewalramani
et al., 2021، ص 653). فقط از Artificial intelligence in plain language for
children طریق معرفی AI در یک مرد مناسب سن
Comments
Post a Comment