چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم

 




بازی‌ای که می‌خواهیم بسازیم بر اساس کتابی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم به نام «سفر به ماه» است. این کتاب توسط Vera Evic، نویسنده ای از Pangnirtung، Nunavut نوشته شده است و توسط هنرمندان مختلفی از جمله Elisapee Ishulutaq، Andrew Qappik، Jolly Atagoyuk، Peona Keyuakjuk و Jessica Akapalialuk تصویرگری شده است. این ماژول به معرفی اصول اولیه انیمیشن و همچنین مبانی حرکت اسپرایت می پردازد. انیمیشن برای ساخت اکثر بازی ها حیاتی است و سطحی از غوطه وری را فراهم می کند که تصاویر ثابت نمی توانند.

 

اهداف یادگیری

دانش آموزان یاد خواهند گرفت که چگونه جن ها را متحرک کنند  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم و با استفاده از برنامه Scratch آنها را در اطراف صفحه حرکت دهند. دانش آموزان هنگام کدنویسی تفاوت بین حرکت و انیمیشن را یاد خواهند گرفت.

 

واژگان

انیمیشن

مجموعه ای از تصاویر که مغز را فریب می دهد تا فکر کند حرکت در حال وقوع است

جن

یک گرافیک کامپیوتری که می تواند مستقل از پس زمینه حرکت کند

پس زمینه

یک تصویر ثابت یا متحرک که مناظر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  پس‌زمینه را ارائه می‌کند

کد

فهرستی از دستورالعمل هایی که یک کامپیوتر باید دنبال کند

مختصات X & Y

راهی برای نشان دادن مکان در یک شبکه قابل مشاهده یا نامرئی. X نشان دهنده مکان افقی و Y نشان دهنده مکان عمودی است

انیمیشن از تغییرات در آثار هنری به ترتیب متوالی (فریم ها) برای شبیه سازی حرکت استفاده می کند، در حالی که حرکت از کد برای تغییر موقعیت آن فریم ها استفاده می کند.

 

سوالات راهنما

آیا تا به حال خواسته اید در یک بازی ویدیویی حرکت چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  شخصیتی را انجام دهید؟

چگونه یک شخصیت در یک بازی ویدیویی را از یک طرف صفحه به سمت دیگر حرکت دهیم؟

پیوندهای برنامه درسی

این ماژول فرصتی برای پرداختن به انتظارات برنامه درسی در علوم، مطالعات کامپیوتری و ریاضی در انتظارات کلاس 3-6 فراهم می کند. به طور خاص، دانش‌آموزان مهارت‌های برنامه‌نویسی  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم مختلفی را در Scratch یاد می‌گیرند و بر مهارت‌هایی که در یک تکلیف سطح ابتدایی آموخته‌اند، می‌آموزند. این تکلیف همچنین نشان می‌دهد که چگونه نشانه‌های بصری می‌توانند به برقراری ارتباط احساسات، ایده‌ها و درک در هنگام گفتن یک داستان کمک کنند.

 

مواد

Scratch – دانلود Scratch

Adobe AIR (برای اجرای Scratch لازم است) – Adobe AIR را دانلود کنید

دارایی های هنری سفر به ماه – دانلود پوشه دارایی ها (ZIP)

دفترچه یادداشت، دفترچه یادداشت یا پشته کاغذ برای ایجاد «کتاب تلنگر»

ابزار نوشتن یا تمبر

فعالیت غیر رایانه ای

حرکت ظاهری یک توهم نوری که در آن اجسام ساکن ب چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم ه نظر می‌رسند در حال حرکت هستند. اساس انیمیشن است. فریم های مجزای تصویر، وقتی سریع ورق می زنند، مغز شما را فریب می دهند تا فکر کند حرکت در حال رخ دادن است.

 

با یک تمرین ساده شروع کنید - با استفاده از یک کتاب تلنگر و یک نشانگر یا خودکار، یک توپ پرش کنید. در صفحه اول کتاب، یک توپ بکشید یا از یک مهر در بالای سمت راست کاغذ استفاده کنید. در صفحات متوالی، همان توپ را کمی پایین تر بکشید. بعد از حدود 10 صفحه، توپ را به پایین بفرستید و بعد از 10 صفحه دیگر به بالا برگردید. به این ترتیب، ما 20 فریم انیمیشن ایجاد کرده‌ایم که وقتی سریع ورق می‌زنیم، حرکت آشکاری را ایجاد می‌کند که توپ در حال جهش است.

 

می‌توانید با استفاده از همین تکنیک، چیزهای دیگری را  چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم امتحان کنید، مانند لبخند زدن به صورت، برخاستن کشتی موشکی یا تغییر شکل انتزاعی. به یاد داشته باشید که مطمئن شوید فریم های مجاور زیاد از یکدیگر تغییر نکنند یا انیمیشن شما متلاطم به نظر برسد.

 

برای نسخه جامع این درس، به وب سایت Science Buddies مراجعه کنید.

 

فعالیت کامپیوتری

مرحله 1

در این فعالیت دانش‌آموزان طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که جن (بشکه با مردم) به سمت ماه حرکت کند و به زمین بازگردد. برای اینکه اسپرایت ها به جلو و عقب بروند، باید از مختصات X و Y استفاده کنید. X و Y راهی برای نشان دادن مکان در یک شبکه نامرئی است. X نشان دهنده مکان افقی و Y نشان دهنده مکان عمودی است.

 

پیش نمایشی از بازی سفر به ماه.

یک پروژه جدید شروع کنید و cat sprite را حذف کنید تا پروژه شما خالی باشد.

 

آموزش: اضافه کردن sprite به پروژه ها

برای وارد کردن یک sprite، روی دکمه "وارد کردن" در زیر چگونه با اسکرچ انیمیشن بسازیم  مرحله کلیک کنید و فایل sprite یا فایل تصویر پشتیبانی شده را برای وارد کردن انتخاب کنید.

 

نماد واردات در نوار ابزار sprite برجسته شده است.

برای افزودن پس‌زمینه جدید به پروژه‌ها، با استفاده از دکمه‌های New Backdrop، مراحل مشابهی را دنبال کنید.

 

گام 2

«RocketBoys_nofire.png»، «Sprite_Moon.png» و «Sprite_Earth.png» را به اسپرایت‌های خود اضافه کنید.

 

مرحله 3

گزینه های "Bckg_Space.jpg" را به پس زمینه خود اضافه کنید.

 

آموزش: لباس

برگه Costumes جایی است که می‌توانید ظاهر اسپرایت خود را تنظیم کنید، بزرگی اسپرایت خود را تغییر دهید یا جن خود را متحرک کنید. ما چندین فریم از انیمیشن را برای بشکه قرار داده‌ایم، اما در صورت تمایل می‌توانید با استفاده از ویژگی ویرایش تصویر، فریم‌های خود را اضافه کنید - در ماژول مسابقه قجاک در مورد آن توضیح خواهیم داد.

 

بیایید با کوچکتر کردن ماه شروع کنیم.

 

در لیست اسپرایت خود روی ماه کلیک کنید.

روی تب "Costumes" کلیک کنید.

روی «تبدیل به بردار» کلیک کنید. این به شما امکان می‌دهد تا اندازه ماه را در عین حفظ جزئیات بصری تغییر دهید.

با استفاده از ابزار arrow بر روی ماه کلیک کنید. این به شما امکان می دهد با کلیک کردن و کشیدن جعبه های کنترل در گوشه های کادر آبی رنگ اطراف ماه، اندازه آن را تغییر دهید. آن How to make animation with scratch  را بکشید تا به طور قابل توجهی کوچکتر از زمین شود.

حالا بیایید شعله بشکه را متحرک کنیم

Comments

Popular posts from this blog

تازه های مسابقات اسکرچ

سریع روش برای دانلود اسکرچ 3

اجرای مسابقات اسکرچ