برای دانلود اسکرچ چه کار کنیم؟
دلیل محبوبیت Scratch در بین کاربران دانلود اسکرچ در تمام سنین، سادگی آن است. Scratch یک پلت فرم برنامه نویسی بسیار بدون عارضه است که در آن کاربران می
توانند پروژه های شگفت انگیزی مانند بازی ها و انیمیشن ها ایجاد کنند ، در حالی که
در مورد اصول برنامه نویسی و توسعه بازی دانلود اسکرچ می آموزند. تمامی ویژگی های این پلتفرم به همراه رابط کاربری آن ساده
و قابل درک است.
با این وبلاگ، به طور
مفصل در مورد رابط کاربری Scratch، اجزای مختلف رابط کاربری
و عملکرد آنها صحبت خواهیم کرد. این اطلاعات اگر کسی هستید که تازه وارد سیستم
عامل هستید و می خواهید در مورد ویژگی ها و کاربردهای مختلف عناصر مختلف خراش بدانید
، مفید است.
این فصل 3.1 است
آموزش اسکرچ برای
مبتدیان
به دنبال یادگیری کد
نویسی
Scratch هستید؟ کلاس های آنلاین
برنامه نویسی
Scratch برای کودکان Wiingy را کاوش کنید تا از دانلود
اسکرچ کارشناسان برتر برنامه نویسی Scratch یاد بگیرید.
رابط کاربری اسکرچ چیست؟
رابط کاربری اسکرچ
طرح طراحی ویرایشگر اسکرچ است. این منطقه ای است که برنامه خراش وجود دارد که رابط
خراش وجود دارد کاملاً کاربر پسند است و به گونه ای طراحی شده است که کدگذاری را
برای کاربران آسان تر دانلود اسکرچ می کند ، به خصوص برای مبتدیان و بچه ها. Scratch از کدنویسی مبتنی بر بلوک استفاده می کند که یادگیری آن برای کودکان
آسان و سرگرم کننده است.
رابط Scratch دارای چندین sprites است که
طبق پروژه های مختلف، کاراکترها و اشیاء متفاوتی را درخواست می کند. هر جن دارای ویژگی
های منحصر به فرد مانند لباس ها و جلوه های منحصر به فرد است. جدا از این ، دانلود اسکرچ رابط
خراش همچنین دارای بلوک هایی است که برای کدگذاری اصلی و منطقه مرحله ای که اسپری
ها با استفاده از ویژگی های مختلف خراش با یکدیگر ارتباط و تعامل دارند ، استفاده
می شود.
اجزای مختلف رابط
کاربری
Scratch
رابط کاربری در Scratch دارای اجزای مختلفی است که هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند، مانند:
Block
Palette ناحیه ای است که در
سمت چپ رابط کاربری Scratch وجود
دارد. این شامل تمام دسته بندی های بلوک موجود در Scratch است. برای استفاده از هر دسته بندی بلوک خاص، فقط روی نام آن بلوک خاص
کلیک کنید.
دکمه پسوند
دکمه Extension یک دکمه رنگ آبی است دانلود اسکرچ که در گوشه سمت چپ پایین رابط کاربری Scratch موجود است. با استفاده از دکمه Extension، کاربر می تواند بلوک های جدیدی را به پالت بلوک اضافه کند.
بلوک پسوندهای خراشیده
ناحیه کد
ناحیه کد، ناحیه ای
است که در وسط رابط کاربری Scratch، درست در پالت بلوک موجود
است. بلوک ها را می توان از پالت بلوک به ناحیه کد کشیده شد. این قسمت تمام بلوک
هایی را که برای اجرای یک پروژه استفاده می شود ذخیره می کند.
صحنه
Stage
ناحیه ای است که در سمت راست دانلود اسکرچ منتهی
الیه رابط کاربری
Scratch وجود دارد، درست دقیقاً
به ناحیه کد. در ناحیه Stage میتوانید
اسپرایتها را ببینید که اعمال خود را انجام میدهند. Stage Area دارای عملکردهایی در داخل خود است تا کاربر از آن استفاده کند. آن ها هستند:
پرچم سبز
از Green Flag برای اجرای اسکریپت ها در پروژه Scratch استفاده می شود.
پرچم سبز در اسکرچ
گزینه توقف
علامت توقف یک علامت
قرمز رنگ است که درست در کنار پرچم سبز موجود است. STOP Sign برای متوقف کردن اسکریپت ها در پروژه Scratch استفاده می شود.
چیدمان صحنه کوچک
طرح مرحله کوچک دقیقاً
مانند نسخه مینی منطقه صحنه است. وقتی کاربر از خراش روی صفحه کوچک مانند تلفن
هوشمند یا برگه استفاده می کند ، طرح مرحله کوچک مفید است.
قاب جن
Sprite
Pane منطقه موجود در زیر
منطقه مرحله رابط کاربری Scratch است. این
امکان را به کاربران می دهد تا به سرعت اسپریت ها را تغییر داده و اسکریپت های
مختلفی را که
Sprite مختلف در آن نگه
داشته است ، مشاهده کنند. صفحه Sprite دارای
برخی از توابع در داخل آن برای استفاده کاربر است. آن ها هستند:
تغییر نام Sprite
Rename
Sprite یک جعبه متن است که
برای تغییر نام یک اسپری خاص استفاده می شود.
X
و Y
از x و
y برای ویرایش موقعیت های اسپریت انتخاب شده
استفاده می شود.
نمایش/پنهان کردن
Show/Hide
برای نمایش یا پنهان کردن آموزش برنامه نویسی پیشرفته اسپرایت انتخاب شده
استفاده می شود.
اندازه
اندازه برای تغییر
اندازه اسپرایت انتخاب شده استفاده می شود.
جهت
جهت تغییر جهت اسپرایت
انتخاب شده استفاده می شود.
کوله پشتی
کوله پشتی ناحیه ای
است که در پایین رابط کاربری Scratch وجود
دارد. فقط با کلیک بر روی آن می توان آن را باز کرد. این به کاربران کمک می کند تا
با نوشتن دوباره و دوباره همان منطق و ذخیره هر منطق یا الگوریتم برای استفاده در
آینده برای پروژه های دیگر، در زمان خود صرفه جویی کنند.
نوار ناوبری
نوار پیمایش نوار آبی
رنگ موجود در بالای رابط کاربری Scratch است. خیلی
چیزهای دیگر در آن وجود دارد. موارد موجود در نوار پیمایش از چپ به راست عبارتند
از:
اولین مورد، لوگوی Scratch است که به صفحه اول رابط کاربری Scratch پیوند دارد. یک نماد کره ای فهرستی از زبان های مختلف را باز می کند.
کاربر می تواند هر زبانی را بر اساس نیاز یا همدستی انتخاب کند.
منوهای فایل و ویرایش
که با استفاده از آنها کاربر می تواند یک پروژه ایجاد کند، یک پروژه را ذخیره کند،
یک پروژه را از رایانه یا لپ تاپ خود بارگیری کند، یک پروژه را در رایانه یا لپ
تاپ خود ذخیره کند و حالت توربو را روشن یا خاموش کند.
آموزش هایی که کاربر
می تواند Download scratch هنگام ساخت پروژه ها در
اسکرچ از آنها استفاده کند.
نام پروژه.
Comments
Post a Comment