هر آنچه که درباره هوش مصنوعی در آموزش مدرسه در سال ۱۴۰۲ باید بدانید
هوش مصنوعی وارد دوره
بیسابقهای از رشد سریع شده است و هوش مصنوعی در آموزش مدرسه همه جنبههای زندگی
را کاملاً تغییر میدهد. ایالت به یک برنامه درسی جامع نیاز داشت، اما نحوه رسیدن
به هوش مصنوعی+برنامه درسی هنوز در برنامه درسی مطرح نشده است. با توجه به این
موضوع، این مقاله هوش مصنوعی را برای ترویج تحقیق در مورد اصلاح آموزش، که با هدف
تشویق اجرای آموزش هوش مصنوعی و ارتقای توسعه مهارتهای شناختی و آموزشی است، ترکیب
میکند. این شی از روش تجزیه و تحلیل پرس و جو برای جمع آوری هوش مصنوعی در آموزش مدرسه داده ها استفاده می کند و داده ها را بر اساس فناوری توزیع و فرآیند
فناوری جدید تجزیه و تحلیل می کند. نتیجه گیری می شود که در زندگی، معلمان در مورد
محصولات رایج هوش مصنوعی، مانند وسایل کمک صوتی، گرافیک، هویت، تشخیص اثر انگشت و
خانه هوشمند بیشتر می دانند. در میان معلمانی که از محصولات هوش مصنوعی استفاده می
کنند، بیشترین استفاده از آموزش برنامه های موبایلی است و پس از آن پلتفرم های
آموزش آنلاین معلمان قرار دارند. برخی از معلمان با کمک کلاسهای درس هوشمند، دستیاران
روباتیک و دیگر محصولات اصلی آموزش هوشمند در آینده، هوش مصنوعی در آموزش مدرسه از سیستمهای تکلیف تصحیح خودکار در تدریس استفاده میکنند. تأثیر هوش
مصنوعی بر خود معلمان کاهش حجم کار تدریس و بهبود سواد اطلاعاتی است. البته تعداد
کمی از معلمان وجود دارند که فکر می کنند هوش مصنوعی با پیشرفت حرفه ای معلمان
ارتباط کمی دارد یا اصلاً ارتباطی ندارد. معلمان نقش هوش مصنوعی را می شناسند.
52.1 درصد از معلمان فکر می کنند که هوش مصنوعی برای پیشرفت حرفه ای معلمان بسیار
مفید است. 32.3 درصد از معلمان فکر می کنند که هوش مصنوعی برای پیشرفت حرفه ای
آنها مفیدتر است. 12.5 درصد معلمان هوش مصنوعی را تشخیص می دهند. به طور کلی، تنها
3.1٪ از معلمان معتقدند که هوش مصنوعی برای پیشرفت حرفه ای آنها مفید نیست.
1.
معرفی
در سال های اخیر،
توسعه فناوری هوش مصنوعی دلگرم کننده بوده است هوش مصنوعی در آموزش مدرسه . فعالیت های مربوطه مانند
کنفرانس های دانشگاهی، تحقیقات علمی و مسابقات فنی در زمینه هوش مصنوعی در سراسر
جهان گسترش یافته است. فناوری و برنامه های کاربردی به سرعت به روز شده و گسترش یافته
است. علاوه بر این، نوآوری مداوم محصولات هوشمند، راحتی و نوآوری قابل توجهی را
برای مطالعه، کار و زندگی افراد به ارمغان آورده است. تحقیقات رباتیک توسعه بسیاری
از ایدههای هوش مصنوعی را ارتقا داده است، و برخی هوش مصنوعی در آموزش مدرسه از فناوریها وجود دارد که میتوان از آنها در تحقیقات هوش مصنوعی برای
ساخت مدلهای حالت جهانی و توصیف فرآیند تغییرات حالت جهانی استفاده کرد [1، 2].
با توجه به جایگاه و تأثیر رباتیک در هوش مصنوعی، باید محتوای کاربردی مانند
برنامه نویسی ربات و توسعه رفتار به طور مناسب در آموزش هوش مصنوعی معرفی شود که می
تواند لذت و رضایت بیشتری را برای برنامه نویسی دانشجویان حرفه ای به ارمغان آورد.
در عین حال، میتواند ایدهها و فناوریهای موجود در هوش مصنوعی را بهتر درک کند [3].
با توسعه فناوری اینترنت،
روش های دریافت افراد، روش های ارتباطی و روش های یادگیری دستخوش تغییرات شگرفی
شده است. هوش مصنوعی زندگی مردم را غنی کرده و درک مردم از جهان را تغییر داده است
[4]. در عصر جدید، زبان دیگر تنها حامل برای انتقال اطلاعات نیست. علاوه بر زبان
گفتاری، حامل هایی که می توانند افکار و اطلاعات را منتقل کنند شامل گرافیک، تصاویر،
صداها، حرکات، نمادها و فرمول ها هستند [5]. توسعه هوش مصنوعی راههای جدیدی را
برای آموزش و تدریس باز کرده و به دانشآموزان در کسب مهارتهای جدید کمک کرده است
[6]. ورود هوش مصنوعی ابزارهای مورد استفاده بسیاری از رشته ها در هوش مصنوعی در آموزش مدرسه دانشگاه ها را نوآوری کرده است. بسیاری از دورههای
حرفهای دستورالعملهای ایرانیان سایبر چندحسی را برای ارتقای یادگیری و حافظه دانش به
دانشآموزان ارائه میدهند و اطلاعاتی در مورد منابع هوش مصنوعی مانند متن دیجیتال،
فیلم، تصویر و صدا در اختیار دانشآموزان قرار میدهند. اکتساب، تفکر غنی، مانند
تخیل، احساسات، خلاقیت را فراهم می کند. نوآوری آموزش در عصر هوش مصنوعی، مهارت های
دیجیتالی دانش آموزان را گسترش داده است [7، 8]. هوش مصنوعی شکل جدیدی از رسانه را
برای آموزش به ارمغان آورده است. رسانههای جدید دانشآموزان را ملزم میکنند که
مهارتهای نقاشی و تواناییهای یادگیری بالاتری داشته باشند و همچنین دانشآموزان
را ملزم به داشتن قابلیتهای خاص عکاسی میکنند [9]. به طور خلاصه، ظهور هوش مصنوعی
مسیر توسعه جدیدی را برای آموزش به ارمغان آورده است، اما در عین حال، دانش آموزان
نیز ملزم به تقویت بازی خلاقانه آموزش حرفه ای هستند. به عنوان مثال در موضوع دوره
های آموزشی Artificial intelligence in school education می توان محتوای «تغییر قدیم به جدید» را برای تقویت تمرین تفکر و
ارتقای مهارت های حرفه ای اضافه کرد [10].
Comments
Post a Comment