باید و نباید های آموزش هوش مصنوعی برای دانش آموزان

 


 

از هوش مصنوعی با دانش آموزان برای توسعه مهارت های تفکر سطح بالاتر و تشویق یکپارچگی تحصیلی استفاده کنید.

 

از نویسندگان هوش مصنوعی به عنوان محقق استفاده کنید. آنها می توانند یک  هوش مصنوعی برای دانش آموزان موضوع را به طور کامل در چند ثانیه تحقیق کنند و متنی را برای بررسی، همراه با منابعی که دانش آموزان دنبال کنند، جمع آوری کنند.

از نویسندگان هوش مصنوعی برای تولید متن در یک موضوع معین برای کارهای ارزیابی طراحی که شامل استفاده کارآمد از نویسندگان هوش مصنوعی و سپس حاشیه نویسی انتقادی متن تولید شده است، استفاده کنید.

از نویسندگان مختلف هوش مصنوعی برای تولید نسخه های مختلف متن در یک موضوع، برای مقایسه و ارزیابی استفاده کنید.

از نویسندگان هوش مصنوعی برای متن معمولی، هوش مصنوعی برای دانش آموزان  به عنوان مثال، محتوای وبلاگ استفاده کنید و نسبت دهید. برای یافتن اینکه کجا و چرا متن هوش مصنوعی، متن انسانی یا متن ترکیبی مناسب است، از تبعیض استفاده کنید و این تفکر را توضیح دهید.

از نویسندگان هوش مصنوعی برای متن خلاقانه استفاده کنید  هوش مصنوعی برای دانش آموزان و نسبت دهید، به عنوان مثال آیه به آیه گوگل از کاربر می‌خواهد خط اول را وارد کند، سپس بقیه شعر را بنویسد یا پیشنهاداتی را بر اساس آثار شاعران مشهور ارائه دهد. این تنها یکی از راه‌های بی‌شماری است که هوش مصنوعی می‌تواند در فرآیندهای خلاقانه مداخله کند. دانش‌آموزان می‌توانند در مورد برنامه‌ها و الگوریتم‌های پیشنهادی متعدد تحقیق کنند.

انواع مختلفی از تولیدکنندگان محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را که برای رشته شما مناسب هستند، کاوش و ارزیابی کنید.

تحقیق کنید و توانایی های خاص تولید کننده های محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی را برای رشته خود ایجاد کنید. به عنوان مثال، چگونه می تواند مفید باشد که بتوانید متنی را به چند زبان در چند ثانیه تولید کنید؟ یا ایجاد متن بهینه شده برای موتورهای جستجو؟

روش‌های مختلفی را که می‌توان نویسندگان هوش مصنوعی و ورودی‌های آن‌ها را تأیید کرد و  هوش مصنوعی برای دانش آموزان از نظر اخلاقی و مناسب در رشته شما نسبت داد، کاوش کنید. یادداشت برداری و ثبت سوابق موثر را مدل کنید. از ارزیابی تکوینی استفاده کنید که صراحتاً شامل بحث در مورد نقش هوش مصنوعی در وظایف داده شده باشد. بحث کنید که چگونه هوش مصنوعی می تواند منجر به انواع مختلف سرقت ادبی شود و چگونه از آن اجتناب کنید.

برخی از سوالات مهم کلیدی که باید در مورد هر تولید کننده متن هوش مصنوعی بپرسید عبارتند از:

بدنه موادی که این هوش مصنوعی بر روی آن آموزش دیده بود چه بود؟  هوش مصنوعی برای دانش آموزان به عبارت دیگر، این هوش مصنوعی چه چیزی خوانده و جذب کرده است تا «فرض‌های» خود را در مورد چه رشته‌ای از کلمات «معنا» داشته باشد؟

چه کسی و چه چیزی از این مجموعه مطالب حذف شده است، و بنابراین، به طور بالقوه، متن تولید شده است؟

چه فرضیات، سوگیری ها و بی عدالتی هایی در این مطالب، و بنابراین، به طور بالقوه، در متن تولید شده نهفته است؟

ارزیابی فرآیند به جای نتیجه (محصول کامل). داربست در مهارت ها و شایستگی های مرتبط با نوشتن، تولید و ایجاد.

نمونه فعالیت کلاسی (از Times Higher Education)

مطالعه اختصاص داده شده یک هفته را در نظر بگیرید. از دانش‌آموزان بخواهید که در گروه‌های کوچک به مدت پنج دقیقه درباره آن بحث کنند (این کار با 10 دانش‌آموز یا 600 دانش‌آموز انجام می‌شود؛ آنلاین یا رو در رو).

 

سپس آنها را با GPT-3.5 OpenAI معرفی کنید.

 

دانش‌آموزان را به گروه‌های سه نفری تقسیم کنید و از آنها دعوت کنید تا سؤال تحقیق ریدینگ را به GPT-3.5 اضافه کنند و اجازه دهید یک مقاله جایگزین ایجاد کند. از دانش‌آموزان ب هوش مصنوعی برای دانش آموزان خواهید که نوشتار را در راستای اهداف آموزشی دوره ارزیابی کنند.

 

آنها می توانند خواندن اختصاص داده شده و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را مقایسه کنند. این یک راه عالی برای کشف تفاوت های ظریف است. این می تواند به عنوان یک ارزیابی انجام شود، اما باید به طور نزدیک با اهداف یادگیری مانند: ارزیابی شواهد هماهنگ شود. شناسایی مفروضات؛ بررسی روش شناسی یا عدم وجود آن و غیره

 

نیاز به کمک به دانش‌آموزان برای توسعه مهارت‌های سواد  آموزش برنامه نویسی کودکان اطلاعاتی برای مقابله با اطلاعات غلطی که یک متن تولید شده توسط هوش مصنوعی متقاعدکننده می‌تواند تولید کند.

با تغییر انواع و شیوه های ارزیابی، فرصت های استفاده از هوش مصنوعی را در ارزیابی ها به حداقل برسانید.

ما باید به دانش آموزان خود بیاموزیم که این در عمل به چه معناست. چگونه این روند ایجاد مقاله را تغییر می دهد.

ایده های زیر از Times Higher Education (1)

استنادهای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی اغلب به طور کامل یا تا حدی جعلی هستند (به عنوان مثال، نویسنده واقعی است اما هیچ مطالعه ای در سال ذکر شده منتشر نشده است)

متن اصلی است، کپی نشده است، بنابراین در برنامه های تشخیص سرقت علمی پرچم گذاری نمی شود

هوش مصنوعی ظاهر دانش را نشان می‌دهد، اما توانایی  هوش مصنوعی برای دانش آموزان تأمل در آنچه را که نوشته‌اند یا بررسی اینکه آیا خروجی آنها مناسب، دقیق یا صادق است، ندارد.

نیاز به بازنگری در ارزیابی و استفاده از هوش مصنوعی خلاق برای یادگیری

اگر ما تکالیفی را برای دانش‌آموزان تنظیم می‌کنیم که می‌توانند با ابزارهای هوش مصنوعی که فاقد خودآگاهی هستند پاسخ دهند، آیا واقعاً به یادگیری دانش‌آموزان کمک می‌کنیم؟

راه‌های بهتری برای ارزیابی یادگیری وجود دارد، مانند بازخورد سازنده، ارزیابی همتایان، تمرین بازتابی و آموزش پاسخ. در کلاس نوشتن آکادمیک، ترانسفورماتورها می‌توانند روش‌های مختلفی را برای بیان ایده‌ها و تکالیف ساختاری به دانش‌آموزان نشان دهند. یک معلم می تواند یک تمرین کلاسی را برای ایجاد چند تکلیف  Artificial intelligence for students در مورد یک موضوع اجرا کند، سپس دانش آموزان را وادار کند تا آنها را نقد کنند و نسخه های بهتر خود را بنویسند. نوشتن با ماشین‌های خلاقانه ممکن است به زودی برای دانش‌آموزان به اندازه پردازش کلمات روی صفحه طبیعی شود.

Comments

Popular posts from this blog

تازه های مسابقات اسکرچ

اجرای مسابقات اسکرچ

مسابقات اسکرچ در تمام سطوح